پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانه / آبشارها / آبشار گرمارود

آبشار گرمارود

آبشار گرمارود

آبشار گرمارود

آبشار گرمارود ( 15 خرداد 1393 )

علی رضا هاشمی ، حسن ترابی ، پروین کپورچیان ، حامد فیّاض پور ، ندا اسکندری ، محمّد کوچک تبار ، مینا صلواتی و زینب هاشمی

در ساعت 55 : 8 و کیلومتر 133705 با دو دستگاه ماشین های من و محمّد از راه الموت خاوری به سوی آبشار بلند گرمارود به راه می افتیم . در راه از روستاهای کورانه و رشتقون میگذریم و هنگامی که به رجائی دشت میرسیم در قهوه خانه ی آغاز این شهر ، نیم ساعتی را به استراحت و نوشیدن چای میگذرانیم و سپس حرکت میکنیم . پس از گذر از روستای دیکّین ، شهر معلّم کلایه و شهرک رودبارک به روستای بزرگ و زیبای گرمارود میرسیم . از گرمارود به سوی راه زیبای الموت به تنکابن ، بیرون میرویم تا پس از گذر از محدوده ای از یکی از زیباترین راه های ایران در ساعت 12 و کیلومتر 133826 به کناره ی آبشار بلند و زیبای گرمارود میرسیم . این آبشار بلند در فاصله ای نه چندان دور از راه اصلی و درون یک درّه ی نیمه ژرف ، واقع شده است . ماشین ها را در کناره ی خاکی راه ، نگه داشته و پس از برداشتن ابزار لازم مانند باتون و کوله ها ، حرکت خود را به ژرفای درّه میآغازیم . درّه ، دارای شیب ملایمی است که البتّه در برخی جاها ، این شیب ، سخت میشود . سرانجام پس از نیم ساعت شیب نوردی !!! به کناره ی آبشار بلندی میرسیم که در اوج زیباییست : آبشار گرمارود که یک آبشار دو طبقه و حدود سد متریست که آب زلال و سرد خود را تا چند متر به اطراف میپراکند . حیف مان میآید که به زیر آب نرویم ؛ پس با همه ی هستی خویش به زیر آب گوارا و پرشدّت آبشار میرویم و اگرچه به دلیل فشار آب و سرمای آن ، ماندن در زیر آبشار ، خیلی دشوار است ولی تا آن جا که در توان مان هست در زیر آبشار میمانیم و سر تا پای خود را خیس میکنیم . بر پایه ی جی پی اسم ، بلندای ته آبشار که به زمین برخورد میکند ، 2072 متر از سطح دریاست . حدود نیم ساعتی در کنار آبشار میمانیم و سپس برای صرف ناهار به کناره ی رودخانه ی خروشانی میرویم .

آبشار گرمارود

کوه های زیبای اطراف آبشار

آبشار گرمارود

حسن و من در نمای آبشار

آبشار گرمارود

نمای آبشار از کنار راه

آبشار گرمارود

آبشار از نمایی نزدیک تر

آبشار گرمارود

آبشار زیبای گرمارود

آبشار گرمارود

بچه ها در زیر آبشار

آبشار گرمارود

بچه ها و من

آبشار گرمارود

حامد و ندا

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

8 دیدگاه

  1. عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود بهتررررررررررررررررررررررررر ازاین نمی شه

  2. سلام
    گرمارود آدمهای مشهور زیاد داره. وقتی دیدم نوشتید رفتید گرمارود خیلی خوشحال شدم که بالاخره میفهمم که گرمارود دقیقا کجای کشوره. ولی خوندن این پست هم دردی از من دوا نکرد و باز هم نفهمیدم گرمارود دقیقا کجاست!

    میشه دقیقا بگید گرمارود کجای کشوره؟

    • درود بر شما . گرمارود ، یکی از روستاهای مهم و بزرگ الموت خاوری در شمال خاوری شهر کاسپین هست . به تازگی از گرمارود ، راه زیبا ، آسفالته و تمیزی رو به منطقه ی دو هزار تنکابن کشیدند که بسیار راه دیدنی ای هست .

  3. آدرس روستاي گرمارود
    استان قزوين-شهرستان قزوين-بخش الموت شرقي-روستاي گرمارود

  4. سلام، میخواستم بدونم جاده ای که از گرما رود شروع میشه و به تنکابن میره، چه مقداری از این جاده آسفالته شده؟

  5. فوق العاده زیبا بود……….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.