جمعه 31 فروردین 1403
خانه / آبشارها / آبشار آب سپید

آبشار آب سپید

یه چند وقتیه آبشارهای مناطق اطراف رو توی برنامه های بازدیدم ، جا میدم ؛ به راستی که آبشارهای ایران ، خیلی زیبا هستن . امّا آیا ما ، ایرانی ها ، ارزش این آبشارهای دلفریب رو میدونیم ؟

پنجم خرداد ماه با همراهی هم سفرای گرامی و نازنین ، سر ساعت 9 و نیم بامداد با ماشین های رضا و منا از راه همدان به سوی شهر الیگودرز در استان لرستان میریم . هوا ، خیلی خوب و کاملاً بهاریه . هر از چند گاهی هم نم نم بارون زیبا ، دل ها رو شست و شو میده . ناهار رو در منطقه ی باستانی نوشیجان تپّه نزدیکی ملایر، نوش جان میکنیم . راه درازی رو پشت سر میگذاریم و وارد مرزهای استان زیبای لرستان میشیم ؛ دیار آبشارهای بلند و پرآب . راه بروجرد رو در پیش میگیریم و پس از بروجرد به سوی دورود میریم ؛ دورود ، شهر دریاچه ی گهره که آبان ماه سال 90 ازش ، بازدید داشتم . به ازنا میرسیم ؛ ازنا ، شهر چشمه ی شاه تخته که در همون آبان 90 ازش ، دیدن کردم و سرانجام به الیگودرز میرسیم . همون ورودی الیگودرز ، یه راه میره به سوی سپاهان که در سمت راست مون ، قرار داره . پیش از ورود به اون راه ، خریدهای لازم رو انجام میدیم و سپس دل رو به راه سپاهان میسپریم . حدود 4 کیلومتر که میریم ، پس از یک پمپ بنزین ، تابلوی آبشار آب سپید و راه اون در سمت راست مون ، دیده میشه . وارد همین راه میشیم ؛ بنا بر شنیده ها ، حدود 70 کیلومتر کوهستانی از این جا تا آبشار ، باید پیموده بشه . در آغاز ، گمان میکنیم که در این راه دراز 70 کیلومتری ، خسته خواهیم شد ؛ امّا کمی که جلوتر میریم ، در می یابیم که نه تنها خسته نخواهیم شد ؛ بلکه این راه ، یه راه دل انگیز و روحفزاست . اونقدر این راه ، سرسبز و زیباست که نمیشه به خوبی ، وصفش کرد .

آبشار آب سپید

امیر در دشت بنفشه ها

آبشار آب سپید

من در بنفشه ها

آبشار آب سپید

احسان ، میرحسین و زینب با بنفشه ها

آبشار آب سپید

بهار زیبای لرستان

آبشار آب سپید

اشتران کوه برفی

آبشار آب سپید

اشتران کوه غیور

آبشار آب سپید

سرانجام پس از پیمودن پیچ و خم های بسیار و یک راه بهاری زیبا به محوّطه ی گردشگری آبشار میرسیم .

آبشار آب سپید

هوا ، دیگه تاریک شده ، پس کوشش ما بر اینه که هر چه زودتر ، جای اتراق و چادرهامون رو مشخّص بکنیم . پس از پرداخت مبلغ 11500 تومن ( نفری 500 تومن ورودی ؛ هر خودرویی 3000 تومن و مانایی شبانه 2000 تومن ) ، ماشین ها رو وارد توقّفگاه ویژه میکنیم ؛ خوبی این محوّطه ، اینه که با پرداخت این مبلغ ناچیز ، هم از محیط زیبا و تمیزی ، بهره مند میشیم و هم خودمون و ماشین هامون و وسایل مون ، بیمه میشیم . به هر حال ، پس از نگه داشتن ماشین ها ، وسایل مون رو برمیداریم و گام زنان به سمت اتراقگاه به راه میافتیم . راه پیاده روی ، یه راه سنگ فرش شده ی زیباست در کنار رود خروشانی که روان هست . چند تا مغازه ی موادّ خوراکی هم این جا هستن ؛ انتظامات و نگهبانی هم هستن . سکّوهایی سیمانی هم تعبیه شدن واسه ی برپا کردن چادرها . چادرمون رو در کنار رودخونه ی خروشان ، برپا میکنیم و آماده ی شام میشیم . شام خوش مزه ای که منا و زینب ، زحمت میکشن و آمادش میکنن ؛ یه ماکارونی گرم و خوش مزه که توی این هوای سرد ، خیلی حال میده . هوا به راستی سرد شده . ساعت سی دقیقه ی بامداد ، ساعت خاموشی ، اعلام میشه و همه دل رو به شب سرد لرستان میسپاریم و میخوابیم . فردا ، ساعت بیدارباش ، 7 و نیم هست . بچه ها ، بیدار میشن و پس از گردآوردن وسایل و صرف ناشتایی به سوی آبشار ، راه می افتیم . راه دسترسی به آبشار به خوبی ، طرّاخی و ساخته شده . از ورودی ماشین ها تا آبشار ، حدود نیم کیلومتر پیاده روی داره که در کنار رود خروشان ، بسیار دلچسبه . راه رو میپیماییم تا ناگهان به آبشاری میرسیم شگرف ، پرآب و بسیار دیدنی که در سمت چپ مون ، قرار گرفته ….

آبشار آب سپید

آبشار آب سپید

آبشار آب سپید

وای خدایا ، باورم نمیشه ! چه آبشار زیبایی ! آب این آبشار از میانه ی یک کوه سنگی بلند ، بیرون میزنه و چون به دنیال بلندای زیاد آبشار که در حدود 50 متره ، سرعت میگیره در میانه های آبشار به قطرات گرده مانند سپیدرنگی ، تبدیل میشه که همانند برف میمونه . برای همین بهش میگن آب سپید . روبروی آبشار با گذاشتن صندلی و ایجاد سکّوهای سنگی و سیمانی ، جای مناسبی رو برای نشستن و دیدن این پدیده ی شگرف خداوندی ، فراهم آوردن . 45 دقیقه کنار آبشار میمونیم ، اطرافش رو میگردیم ، نگاره میگیریم و من به روال همیشگیم ، کمی از آب این آبشار دل انگیز رو به عنوان یادگاری برمیدارم .

هم سفران :

1 )) رضا حاج ابوطالبی

2 )) زینب هاشمی

3 )) میرحسین هاشمی

4 )) منا کلهر

5 )) امیر کلهر

6 )) احسان حلّاجان

گردشگر بدپیمان : عسل محمّدی

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

8 دیدگاه

  1. من عاااااشق آبشارام
    خوش به حال شما

  2. درود
    عجب عظمت و شکوهی دارند این ابشارها

  3. اسدی از آبگرم

    ماشاله به این عظمت خداوند
    ماشااله به این زیبایی شگفت انگیز
    ماشااله به این همت ستودنی شما
    اگه وقت کردید یه برنامه بچینید بریم باهم برجهای دوگانه خرقان (آبگرم) را ببینیم.

    • علیرضا هاشمی

      درود بر آقای اسدی ، از مهر شما سپاسمندم . اگرچه پیش ترها از این برج های زیبا ، بازدید داشتم ولی به روی چشم ، باز هم خواهیم آمد .

  4. سلام (درود)با اینکه اولین(نخستین) بار بود که با شما و دوستانتون همسفر بودم خیلی بهم خوشگذشت امید وارم که قسمت شه دوباره هم سفرتون شم
    در ضمن(…) مدیریتت(…) واقعا(جدا) عالی(نیکو) بود
    امیدوارم همیشه خداوند تن سالم و دل خوش بهتون بده که همیشه تو سفر باشید
    من عکس از این قشنگ تر نداشتم بذاری
    واقعا از خودم قطع امید کردم
    شوخی کردم موفق باشی
    سعی کردم فارسی بنویسم اما حوصله ام نکشید شرمنده

    • علیرضا هاشمی

      درود بر شما . من هم از هم راهی با شما در این گردش دلچسب ، بسیار خشنود شدم و از کوشش شما در نگه داشت زبان شیرین پارسی نیز سپاسمندم . شاد باشید و پیروز . امیدوارم در گردش های آینده نیز ببینم تون .

  5. گزارش خوبی بود به خصوص در رابطه با امکانات و شرایط کمپ کنار آبشار
    ممنون

    • علیرضا هاشمی

      درود بر جناب گائینی بزرگوار ، از این که به سایت ایرانگشت ، تشریف آورید ، سپاس بسیار ازتون دارم . باعث نازش منه که شما از ایرانگشت ، بازدید بکنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.