جمعه 31 فروردین 1403
خانه / آبشارها / آبشار خور

آبشار خور

با پیشنهاد دوست گرامی و همسر مهربان محمّد کوچک تبار ، یعنی بانومینا صلواتی ، برنامه ی بازدید از آبشار زیبای خور را برای روز آدینه 31 خرداد 1392 در نظر میگیریم . سر ساعت شش و سی دقیقه ی آدینه ، پس از حضور بچه ها و خوردن ناشتایی به سمت آبشار خور که در نزدیکی روستای خور در آغاز راه چالوس ، واقع شده است ، حرکت میکنیم . هنگامی که پس از گذر از شهر کرج ، وارد راه چالوس میشویم ، 17 کیلومتر را که میپیماییم با دیدن تابلوی خوزنکلا ، وارد شاخه ای سمت راست شده و سپس نخستین شاخه ای اصلی در سمت راست را پی میگیریم تا پس از پیچ و خم ها و سربالایی های تند و دیدن چند گراز بزرگ و تنومند و بچه گرازهای ناز و کوچولو که به سرعت از میانه ی راه ، گذر نمودند به روستای خور میرسیم . با پرداخت 4000 تومان ورودی ، خودرو را در ایستگاه میگذاریم و پس از بازیابی نیروها و گردآوری ابزار ، گام زنان به راه میافتیم . لازم به یادآوری است که در این فضا ، سرویس بهداشتی ، سفره خانه ی سنّتی و فروشگاه موادّ خوراکی هستند . راه ، پاکوب و کاملاً آشکار است و از کنار جوی پرآبی میگذرد که دستاورد آبشار خور است . راه زیبایی است که جای جایش ، خوشایندی نگاره برداری و ثبت خاطره ها را دوچندان مینماید .

آبشار خور

بچه ها در راه

آبشار خوردورنمای آبشار

سرانجام ، پس از حدود یک ساعت کوهپیمایی ساده و دلچسب به پای آبشاری میرسیم در حدود 50 متر که آب زیبا ، پس از برخورد با تخته سنگ ها ، سرعت گرفته و به سختی بر زمین میکوبد .

آبشار خور

آبشار خور

آبشار خورمن و آبشار خور

آبشار خورمن ، رسول و احمد با آبشار خور

آبشار خورمنا و آبشار خور

در آغاز ، جای مناسبی را در زیر تخته سنگی بزرگ و صیقلی ، پیدا میکنیم تا در آن جا ، برای استراحت و ناهار ، اتراق نماییم . به دنبال چوب میرویم ، آتشی برپا میکنیم ، چای میسازیم ، مینوشیم ، بازی میکنیم ، شلوغ میکنیم ، ناهار میخوریم . بر سر و کلّه ی هم دیگر میزنیم تا انرژی مان ، تخلیه شود و همینک ، دیگر نوبت رفتن است ؛ امّا پیش از رفتن باید به زیر آب برویم که سخت ترین مرحله ی سفر است .

من ، محمّد ، مینا و احسان ، لباس جسارت را بر تن میکنیم تا به زیر آب برویم : آه ، شگفت آب سردی است . انگار نه انگار که اکنون آغاز تابستان است ؛ دریغ از یک ذرّه گرما . آب ، بسیار بسیار بسیار سرد است و با سختی هر چه تمام تر بر زمین میکوبد . هرگز نمی توانیم بیش از چند ثانیّه ، زیر آب بمانیم …

آبشار خورمینا و محمّد در زیر آبشار

12 (4)محمّد ، رسول ، احسان و احمد

  روز خوبی را در کنار آبشار زیبای خور گذراندیم و به سمت شهر دل ها ، قزوین ، بازگشتیم .

آبشار خورخدانگهدار آبشار خور

در این سفر ، بچه های زیر ، شرکت داشتند :

1 ) مینا صلواتی

2 ) محمّد کوچک تبار

3 ) رسول علیخانی

4 ) احمد حرزاده

5 ) مریم کریمی

6 ) محمّدرضا کریمی

7 ) منا کلهر

8 ) جواد دانیال زاده

9 ) مینا کلهر

10 ) احسان حلّاجان

گردشگر بدپیمان : زینب هاشمی

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

12 دیدگاه

  1. bah bah che zibaaaa 😀 khosh be halemaan shod 😀 jamoonam khali … kasi ke nemige 😀

  2. سلام
    کیفیت عکس ها فوق العاده بود
    ممنون و سپاس

  3. آقاااااااااااااااا
    راستش من تا چند دیقه دچار درگیری شدید ذهنی شده بودم که چجوری میشه اینا روزی که نیومده رفتن!!!! خلاصه بعد از کلی فشار آوردن به دوگوله فهمیدم که اشتباه لپی بوده که جای تیر و خرداد اشتباه شده تو متن…

  4. با سلام.اول از همه عیدتون مبارک.
    من دقیقا نمیدونم شما چه چیزی تو آقای جلیلی دیدید که فکر میکنید ایشون برای ریاست جمهوری مناسب نیستند.من به نظر شما احترام میذارم.شما فکر میکنید دولت که دست آقای خاتمی یا آقای هاشمی بود وضع ایران بهتر بود یا دولت اقای احمدی نژاد؟درسته که ایشون خطاهایی هم داشتن ولی خداییش برای این مردم و این ملت خیلی زحمت کشیدن.دلم نمیخواد که این بحثو کشش بدم.ولی راستی یک نکته.آقای روحانی که همه جا جار زدن اصلاح طلب نیستن.پس این حرف شما چیه؟برای من دیگه مهم نیست کی رئیس جمهور بشه.ما تابع رهبریم.امیدوارم همانطور که شما فکر میکنید آقای روحانی برای این مقام مناسب باشن.(لطفا چشماتونو باز کنید)

    • علیرضا هاشمی

      درود بر شما ، کاش همیشه همین طوری باشیم و بپذیریم که اختلاف سلیقه و عقیده ، یک امر واضحه و به دنبال مطرود و محکوم کردن دیگران به خاطر عقایدشون نباشیم . این که چرا آقای جلیلی به درد ریاست جمهوری نمیخورن ، بحث زیادی داره که جاش اصلا این جا نیست ولی در مورد دولت های آقایان هاشمی و خاتمی ، نه تنها فکر میکنم که اون دو تا دولت ، بهتر از دولت آقای احمدی نژاد بودن بلکه در مورد دولت آقای خاتمی کاملاً مطمئنّم که خیلی خیلی بهتر و برتر و سرتر از دولت آقای محمود احمدی نژاد بوده است . آقای احمدی نژاد زحمات زیادی هم کشیدن مثل همه ولی کارها و بدعت هایی رو انجام دادن که تاکنون در هیچ دولتی و هیچ حکومتی ، سابقه نداشته . واقعا جاش این جا نیست و نمیشه راحت حرف زد .
      بر خلاف شما که تابع رهبر هستید ، ما تابع عقل و اندیشه ی مان هستیم ؛ نه تابع رهبریم ، نه خاتمی عزیز و نه هیچ کس دیگر !

  5. طبیعت گردی و ایران گردی خوب است ولی به شرط احترام به فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه و همچنین حفظ محیط زیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.