جمعه 31 فروردین 1403
خانه / برج ها / همدان ؛ 3 دیدنی

همدان ؛ 3 دیدنی

همدان

1 )) شهر بازی رنگین کمان

سال 1397 برای سفر استان گردی به همدان رفته بودم و بازدید از شهر بازی رنگین کمان هم در برنامه هایم بود ولی طبیعتن بازدید از چنین جایی ، تنهایی حال نمیدهد ؛ بنابراین تصمیم گرفتم در هوائی سرد با همراهی دوست نازنینم ، حمیدرضا ، دو نفری به همدان برویم تا بخشی از سفر استان همدان را با شهربازی اش ، پر کنیم . شهر بازی رنگین کمان ، یکی از بزرگ ترین مجموعه های تفریحی در کشور است که از چندین بخش سرپوشیده و سرباز ، تشکیل شده است .

ما از فوتبال دستی ، تونل وحشت ، سینما چندبعدی ، ماشین برقی ، بازی های رایانه ای و گاو ، استفاده کرده و به قهوه سرا و کافه ی لباس هم میرویم و ساعات خوبی را برای خودمان ، رقم میزنیم .

همدان

همدان

همدان

همدان

2 )) برج قربان

برای شب در یه خونه ی دربست خوب میخوابیم ؛ صاحب خونه ، بانویی بسیار مهربان با لهجه ی شیرین همدانی هست . صبح میریم و یه پرس کله پاچه ی مشتی میزنیم و سپس میریم به سمت برج قربان ؛ راه برج قربان که در مرکز شهر ، قرار گرفته به خاطر راهپیمایی حکومتی بیست و دوم بهمن ، شلوغه ؛ پس مسیری رو پیاده میریم تا به برج میرسیم .

برج قربان ، یکی از آثار تاریخی سده ی ششم یا هفتم هجری است که در محله ی زندی های شهر همدان ، میان چهارباغ مدنی و خیابان طالقانی ، واقع است . این سازه ، آرامگاه شیخ الاسلام ابوالعلای همدانی و گروهی از امرای سلجوقی است . تاریخ درگذشت حافظ ابوالعلا را در ذی حجه ی 488 هجری نوشته اند . یاقوت حموی در جزء هشتم معجم الادبا آورده است که (( حافظ ابوالعلا برای فراگرفتن آیات قرآنی به بغداد ، اصفهان و خراسان ، مسافرت نمود . ))

او ، یکی از محدثین و حافظان قرآن بوده است و در درازای زندگی اش ، وقت خویش را با قرآن و حدیث گذرانده و به راهنمایی مردم زمان خود ، پر نموده است . سپس مراجعت نموده و در جایی که همینک برج قربان ، نامیده میشود و در گذشته ، باب الاسد ، خوانده میشد ، میزیسته . وی در 19 جمادی الاول 567 در سن 79 سالگی در همدان درگذشته است .

درباره ی علت نام گذاری این سازه به قربان ، معروف است که در روند شورش افاغنه در اواخر دوره ی صفوی ، کسی به نام قربان ، این جا را سنگرگاه خود ، قرار داده و ضمن دفع شورش افاغنه ، در آن جا ، زندگی میکرده است . از این رو ، آرامگاه به نام او ، نامدار شده است . در سال 1312 و در هنگام انجام بازسازی ها ، در زیر برج ، سردابی یافتند که همه ی آرامگاه های اشاره شده در آن جا بودند .

همدان

3 ) رستوران نعل اشکنه

رستوران نعل اشکنه ، رو به روی باغ گنجینه ی دفاع مقدس و در خیابانی ، واقع است که شما را به سوی گنج نامه ، رهنمون میشود . برخورد کارکنان رستوران ، غذای آن ، قیمت ها و به ویژه مکان رستوران ، بسیار خوب و دلنشین میباشد .

همدان

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.