پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانه / آبشارها / مازندران زیبا ؛ 2 دیدنی

مازندران زیبا ؛ 2 دیدنی

مازندران زیبا

پانزدهم دی ماه هست که از راه پیروزکوه میرم به سمت استان مازندران زیبا ؛ به گردنه ی گدوک که میرسم با برف و مه غلیظ ، رو به رو میشم ؛ سرعت خودروها ، پایین اومده و باید با احتیاط ، رانندگی بکنم . به هر حال با سلامتی ، وارد استان مازندران میشم . چون برنامه ی فردا ، رفتن به یه آبشار به نام گزو در منطقه ی سوادکوه هست ، باید برای امشب ، جای مناسب و نزدیکی رو پیدا بکنم تا شب رو بگذرونم .

در نتیجه به دنبال یه اقامتگاه بومگردی میگردم تا این که به شهر شیرگاه میرسم = در شیرگاه میرم به اقامتگاه بومگردی خان سره ؛ تمیز و بزرگ هست و بسیار گرم و راحت . شب خوبی رو میگذرونم و صبح ، پس از خوردن صبحانه با راهنمای آبشار ، آقای سعید محمدی ، تماس میگیرم تا ایشون رو در جایی ببینم و با هم بریم به سوی آبشار .

آقای محمدی رو در نقطه ای از راه شیرگاه به سوی آبشار ، سوار میکنم و با ماشین میریم داخل جنگل و به سمت امام زاده گزو . تقریبن دو ساعت رو با ماشین میپیماییم = جاده اش ، کمابیش مناسب و خوب هست به جز در چند جای معدود . به امام زاده که میرسیم ، ماشین رو پارک میکنم و پس از برداشتن تجهیزات لازم و کمی خوراکی و پوشیدن لباس های مناسب ، دل رو به جنگل میزنیم .

تقریبن 40 دقیقه جنگل نوردی میکنیم و از کنار درختان برافراشته و زیبا میگذریم تا به آبشار خروشان و غرشمند گزو میرسیم . آبشار ، بسیار پرآب و دیدنی هست ؛ حدود 70 متر بلندی داره .

مازندران زیبا

از این گونه های درختی در میانه های راه ماشین در جنگل به وفور ، دیده میشن

مازندران زیبا

عاشق جنگل نوردی هستم 

مازندران زیبا

آبشار خروشان و زیبای گزو

مازندران زیبا

چند نکته :

حتمن با یک کوله پشتی کوچیک ، مقداری مواد خوراکی و نوشیدنی به همراه تون ببرید .

کفش مناسب ، لباس خوب و باتون کوهپیمایی خیلی میتونن کمک تون بکنن .

حتمن از راهنمای محلی و یا رسمی ، استفاده بکنید و تنها به جنگل نرید .

در اطراف امام زاده ، دست شویی و محل استراحت هست .

شماره ی تماس آقای محمدی = 09118546480

یه دوست بسیار بسیار خوب دارم که یکی از بهترین دوستامه به نام وحید جان نصرت آقایی که سفرهای بسیاری با هم رفته ایم . وحید ، چند سالی هست که در نزدیکی نور در استان مازندران ، هتلی بزرگ و جذاب به نام هتل ساحلی شهر رو مدیریت میکنه ؛ آخه او ، عاشق هتلداری هست . پس از آبشار میرم به سمت هتل وحید تا با هم بریم به آبشار آب پری .

وحید و همسر عزیزش ، فرزانه به گرمی ازم استقبال میکنن ؛ نوشیدنی مینوشیم ؛ ناهار میخوریم و کمی هم استراحت میکنیم و سپس با ماشین وحید میریم به سمت آبشار آب پری که در یکی از جاده های جنگلی نوشهر ، قرار گرفته . آب پری ، یه آبشار دم دستی و کنار راهی هست ؛ مغازه های چندی در اطراف آبشار هستن ؛ همین طور چندین قهوه سرا و رستوران که در یکی از قهوه سراها ، بلال میخوریم که خیلی حال میده .

مازندران زیبا

مازندران زیبا

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

2 دیدگاه

  1. زیبا نوشتی اشکان عزیزم.
    آبشار آب پری در فصل بهار یکی از زیباترین آبشارهاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.