جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانه / روستاها / روستا و امام زاده محمّد

روستا و امام زاده محمّد

روستا و امام زاده محمد

اندکی که از رازمیان در الموت باختری به سمت خاور ( شرق ) برویم به یک تقاطع میرسیم که با تابلوی راهنمای دو امام زاده در هر دو سمت ، مشخص شده است ؛ راه خاکی سمت راست به سوی امام زاده محمّد میرود = یک راه خاکی مناسب در حدود سه کیلومتر که ما را به سوی یک منطقه ی روستایی میبرد .

این منطقه ، نام خود را از امام زاده ای گرفته است به نام محمّد که در جنوب روستا در آرامگاهی زیبا با گنبدی خاکی رنگ و ساختمانی که از بیرون ، بازسازی شده و درونش ، هنوز مظاهر قدمت را میتوان دید ، آرمیده است . به گفته ی یکی از اهالی ، این روستا ، حدود سی و چند نفر سکنه دارد . روستا ، مشرف بر شاه رود و شالیزارهای برنج زیبای اطراف آن است . در روستا ، قدم میزنیم و با چند خانه ی قدیمی ، رو به رو میشویم . شمار خانه ها ، اندک است و بیش تر آن ها ، بازسازی شده اند .

جوی های آب از جای جای روستا ، روان هستند . در این سفر یک روزه ی کوتاه ، آقای حسن عنایت و بانو سارینا سجادی ، همراهم بودند .

امام زاده محمد

امام زاده محمد

امام زاده محمد

امام زاده محمد

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

یه بار دیگه تهرون

یه بار دیگه تهرون

یه بار دیگه تهرون سه نفر میشیم ؛ من و میرحسین و پارسا و یه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.