سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانه / استان ها / خوزستان / قدمگاه امام رضا در بهبهان

قدمگاه امام رضا در بهبهان

از بهبهان با راهنمایی تابلوهای آب بند مخزنی مارون و پلاژ تفریحی مارون ، بیرون میروم و هنگامی که به کارخانه ی سیمان میرسم به سمت چپ میروم تا در ساعت 53 : 13 و کیلومتر 53839 به قدمگاه امام رضا برسم .

نام اثر : قدمگاه حضرت امام رضا

کهنا : دوران تاریخی و اسلامی

قدمگاه حضرت امام رضا از جاهای زیارتی به شمار میآید . این اثر به شماره ی 44 در سیاهه ی آثار مردمی کشور به ثبت رسیده است .

درِ قدمگاه ، بسته است و من ، پس از پیدا کردن خانه ی کلیددار به او ، مراجعه نموده و کلید را میگیرم .

قدمگاه امام رضا در بهبهان

  ساختمان قدمگاه ، محوّطه ای است بزرگ و سپید رنگ . پس از باز کردن درِ ورودی ، در آغاز ، وارد یک حیاط کوچک میشوم که دو آرامگاه برای اهالی روستا در آن جا ، دیده میشود . درِ اصلی قدمگاه در سمت راست همین حیاط ، واقع است . از این در که وارد میشوم در میانه ، ضریحی چوبی به رنگ قهوه ای را میبینم که به قهوه ای سوخته میزند و چیزی از درون آن ، مشخّص نیست . سقف و دیوارها ، گچی و سپید هستند و دور تا دور ضریح ، به حالت راهرو درآمده تا برای برگزاری مراسم عزاداری و مذهبی باشد . همه ی محوّطه با فرش ، پوشیده شده است .

گنبد کوچک سازه با رنگ سپید بر بالای بام ، خودنمایی میکند . این سازه ، هم چنین دارای سرویس بهداشتی تمیزی نیز میباشد .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

اردبیل جان

اردبیل جان

اردبیل جان استان اردبیل جان برای دومین بار در سال 1402 ، میزبان ماست ؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.