شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانه / استان ها / قزوین / یک دور در قزوین

یک دور در قزوین

قزوین

یکی از دیوارنگاره های خیابان بهشتی

یک دور در قزوین

پیاده روی در خیابان هایی که شهر قزوین را از اطراف در بر گرفته اند ، برنامه ی سفر یا بازدید این هفته ی من است = یک دور در قزوین . با همراهی داداش و خواهر خوبم ، از پارک سوار بهشتی ، پیاده و در هوائی ابری ، راهی میشویم . آغازین خیابان ، کمربندی بهشتی است که در برنامه ی یازدهم اردیبهشت 1394 ، خیابان گردی آن را انجام داده بودم .

این کمربندی ، پس از گذر از تقاطع های میدان قدس ، میدان ارتش ، پل نصر ، میدان سرداران ، خیابان آزادگان و میدان مادر به پایان میرسد . در این کمربندی ، نکته های شایان توجه ، دیوارنگاره های جالب و آدینه بازاریست که در آن ، میتوان همه چیز یافت .

اندکی هم بر جایگاه کارگران فصلی ، مینشینیم و با خوردن کیک و آب میوه ، نفسی تازه میکنیم . پس از خیابان بهشتی به خیابان باهنر میرسیم . این خیابان نیز از تقاطع های فلسطین ، نسیم شمال و بوعلی میگذرد تا به تقاطع دروازه ی رشت میرسد . در این خیابان ، میتوان اندکی را در کنار بخشی از باغستان های سنتی و تاریخی قزوین ، قدم زد .

هم چنین از کنار دانشگاه دانش های پزشکی قزوین که از نامدارترین دانشگاه های ایران در این زمینه است ، گذر کرد . دادسرای شهر قزوین و نیروی انتظامی نیز در این خیابان هستند . از چهارراه دروازه ی رشت که در گذشته ای نزدیک ، دارای یک میدان کوچک هم بود به خیابان اسدآبادی میرویم . بافت جنوبی شهر از این خیابان ، آغاز میشود .

این خیابان نیز در 18 مهر 1393 ، مورد بازدید خیابان گردی قرار گرفت . از این جا ، پیمان نیز به ما میپیوندد . خیابان اسدآبادی ، یکی از خیابان هایی است که مرکز گرد آمدن مراکز تعمیرگاهی خودروهای سبک و سنگین است . این خیابان ، پس از تقاطع های کوروش و منتظری به میدان انگور یا دوراهی تاکستان میرسد .

از دوراهی تاکستان به سمت جنوب خاوری ، وارد خیابان جمهوری اسلامی میشویم . پس از گذر از کنار بوستان ملاخلیلا در کنار ورودی بوستان ، در یک رستوران سنتی کوچک ، ناهار خوش مزه ای را میخوریم و سپس راه را پی میگیریم . خیابان جمهوری اسلامی ، عمدتن از کنار باغستان های قزوین میگذرد .

گورستان تاریخی نوبلی ، پیشوازاده حسین و پل تازه ساز امام رضا از عناصر تشکیل دهنده ی این خیابان هستند . این خیابان ، پس از گذر از تقاطع های مولوی و  راه آهن به میدان تهران قدیم میرسد . سپس به خیابان خرم شهر میرویم که به سوی چهارراه ولی عصر میرود . از این حیابان نیز در 29 شهریور 1393 ، بازدید کرده ام .

نزدیکی چهارراه ولی عصر در یک قهوه سرای کوچک با دمنوش و کیک ، خستگی یک پیاده گردی چهارساعته را از تن به در میکنیم .

قزوین

از دیوارنگاره های خیابان بهشتی

قزوین

بخشی از باغستان سنتی قزوین

قزوین

از دیوارنگاره های خیابان بهشتی

قزوین

میرحسین

قزوین

مانده ای از یک خانه ی قدیمی در خیابان بهشتی

قزوین

بخشی از خیابان باهنر

قزوین

بخشی از باغستان سنتی قزوین

قزوین

زیرگذر راه آهن

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.