یکشنبه 18 شهریور 1403
خانه / آبشارها / کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد

کهگیلویه و بویراحمد

از استان های کم تر شناخته شده ی ایران ، کهگیلویه و بویراحمد است با طبیعتی بسیار بکر و چشمنواز .

1 )) آبشار کمردوغ

کهگیلویه

راه دسترسی به این آبشار ، مناسب و در گوگل مپ ، ثبت شده است . راهی است که بخش پایانی آن ، شوسه میباشد . حدود نیم ساعت پیاده روی نیاز دارد و هم چنین گذر از حوضچه ها و رودخانه ی حاصل از آبشار .

کهگیلویه

علی رغم آن که آبشار ، بسیار زیبا و دلرباست ولی آب آن که در پایین آبشار ، انباشته شده است ، پر است از آلودگی های انسانی اعم از پلاستیک ، لاستیک و ظروف یک بار مصرف ؛ تا آن جا که رنگ آب را به تیرگی کشانده است .

کهگیلویه

آبشار کمردوغ ، از آبشارهای خزه ایست .

کهگیلویه

2 )) چشمه ی میشی

کهگیلویه

این چشمه ی پرآب و گوارا در شهرستان دنا نزدیک شهر سی سخت و در منطقه ای ، قرار گرفته که دارای امکانات رفاهی چندشماری است .

کهگیلویه

3 )) دو گور دو پا

کهگیلویه

سپس به سمت جنوب استان میرویم ، منطقه ای که گرم تر است . با بهره گیری از گوگل مپ به نزدیکی سازه ی تاریخی دو گور دو پا رسیده و سپس با اندکی جست و جوی میدانی به این سازه ، دست می یابیم . دو ستون سنگی جالب در کنار یک دیگر در پهنه ای از یک دشت .

کهگیلویه

گفته میشود این دو ستون ، مانده ی استودان ها بوده است = سازه هایی که زرتشتیان ، اجساد مردگان خود را در آن جاها ، نگه داری میکرده اند .

4 )) تل خسرو

کهگیلویه

آخرین جای بازدیدی مان در سفر استان کهگیلویه و بویراحمد ، یک تپه ی تاریخی است در ورودی جنوب باختری شهر یاسوج به نام تل خسرو که به سادگی میتوان به بالای تپه رفت و شاهد کند و کاوهای تاریخی آن بود . این تل یا تپه در میانه ی یک کشتزار ، قرار گرفته است .

کهگیلویه

در افسانه های تاریخی آمده که کی خسرو ، پادشاه کیانی بر فراز این تپه ، فرزندش لهراسب را به جانشینی خود به مردم ، معرفی مینماید ؛ مردمی که با دستور پادشاه ، این تپه را برافراشته اند . این افسانه ی شیرین در شاه نامه هم موردتوجه قرار گرفته است .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان مازندران

استان مازندران

استان مازندران 1 )) دشت دریاسر اگرچه بیش تر گردشگران ، ترجیح میدهند که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.