جمعه 10 فروردین 1403
خانه / چشمه ها / چشمه ی سیاسرد

چشمه ی سیاسرد

چشمه ی سیاسرد 

راه چشمه ی سیاسرد که حدود 5 کیلومتر از شهر بروجن ، فاصله دارد ، خیابان سمت راست میدان ورودی شهر است . این منطقه ی بسیارزیبا ، جای خوش گذرانی ، پیاده روی ، ورزش های همگانی و تفریح مردم شهر است ؛ پس از پیمودن راه زیبای سیاسرد ، به بوستان بزرگی می رسیم که چشمه در آن ، واقع شده است .

زیبایی بوستان ، صدای شرشر آب روان و گوارا و جیـــک جیک گنجشک های بهاری ، همه و همه ، فضای دل انگیز و نشاط آوری را در این منطقه ، ایجاد کرده اند .

به گفته ی یکی از اهالی ، وجه نام گذاری این چشمه ی گوارا ، این بوده که بر پایه ی اساطیر ، هفت زن با چادرهای سیاه برای نخستین بار ، این چشمه ی پر از آب سرد و گوارا را یافته اند .

چشمه ی سیاسرد

دور تا دور چشمه ، چنارهایی کهن ، دیده می شوند که به سوی آسمان ، قد برافراشته اند . کارنده و پرستار درختان ، کسی به نام حاج اسفندیار بگی بوده است . پس از زدودن خستگی ، نگاره برداری و نوشیدن از آب گوارای چشمه ، به سمت شهرکرد ، باز می گردیم . از بروجن تا شهرکرد ، باید از روستاهای فرادنبه و سپیددشت گذشت . هنگامی که به شهرکرد می رسیم ، خودرو را در یکی از خیابان های اصلی شهر ، پارک کرده و پیاده روی در مرکز استان را آغاز می کنیم . ته مانده ی پول های مان نیز با خریدن گونه های سوغاتی ها ، ساخته های دستی ، خوردنی ها ، کتاب و جز آن ها به پایان می رسد و خوش حال از این که پول مان را در خطّه ای زیبا از میهن نازنین مان ، خرج کرده ایم ، برای گذراندن آخرین شــــــب به بوستان لاله ی شهرکرد می رویم تا فردا با کوله باری از تجربه های نو و داده هایی ارزشمند به قزوین بازگردیم .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.