جمعه 31 فروردین 1403
خانه / پل ها / پل زمان خان

پل زمان خان

پل زمان خان

  برای دست یابی به کرانه ی زاینده رود ، از چالشتر به سمت شهر سامان می رویم . یکی از بهترین کرانه های زاینده رود ، پل زمان خان است که چادرهای مان را در کنار آن ، برپا می نماییم . در کنار این پل ، با ایجاد بنیادهای بازرگانی و تفریحی و یک بوستان بزرگ ، محیط مساعدی برای خوش گذرانی و استراحت مردم ، ایجاد شده است . رود پرخروش زاینده رود ، شب خوشی را برای مان ، رقم می زند .

پل زمان خان

  Ð درباره ی پل زمان خان :

پل زمان خان که در تصویر نیز آن را میبینید ، در دوره های گذشته ، جایگاه رفت و آمد عشایر و ایلات بختیاری بوده است . این پل به دست یکی از رؤسای عشایر به نام زمان خان به صورت دو دهنه ی هشت متری ، ساخته شده است . این سازه ، دو بار ، یکی در سال 1022 ، توسّط کارگزاران حکومت صفوی و بار دوم در سال 1321 خورشیدی ، توسّط حاج عبدالحسین قزوینی ، مالک روستای جمعالی ، به گونه ی کامل ، بازسازی شد و با ساخت دیوار سنگی در دو سوی آن ، استحکامش ، دوچندان گردید .

فردا بامدادان ، پس از یک استراحت شبانه ی دلچــــــــسب در کنار صدای زیبای آب زاینده رود از خـــــواب بر می خیزیم و به سمت مقصد پسین که پیرغار و نبشته ی مشروطیّت است ، حرکت می کنیم .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.