جمعه 10 فروردین 1403
خانه / تالاب ها / دو تالاب دیدنی

دو تالاب دیدنی

شمال ایران یعنی استان های گیلان ، مازندران و گلستان ، پر هستند از دیدنی های طبیعی شگرف که سفرهایی چندین باره را به این استان ها میطلبد . در این سفرم به استان گیلان که با فراخوانی دوست خوبم ، حدیثه مرادی ، انجام شد به بازدید از دو تالاب زیبا میپردازیم :

1 )) تالاب سوستان

y (2)

این تالاب بسیار زیبا که نام خود را از روستای سوستان گرفته در 5 کیلومتری شهر لاهیجان به سمت دانشگاه آزاد این شهر ، قرار دارد . با خودرو تا کناره ی تالاب ، میتوان رفت . در تالاب ، میتوان یکی از زیباترین صحنه های آفرینش را دید . آبی خوش رنگ با گیاهانی خوش رنگ تر و آمیخته با یک دیگر . این تالاب ، تالاب بزرگیست که بخش زیادی از آن را میتوان با قدم زدن به نظاره نشست .

y (3)

y (1)

2 )) تالاب امیرکلایه

y (5)

در راه بندر کیاشهر به چاف و چمخاله ، میتوان از تالابی دیگر که بسیار زیباتر از تالاب سوستان است ، دیدن کرد . در این راه به روستای امیرآباد که میرسیم ، راه شاخه ای در سمت راست مان ، دیده میشود که با تابلوی این تالاب ، مشخّص شده است . اگرچه به گفته ی محیطبان های مستقر در آن جا ، بازدید از این تالاب ، ممنوع میباشد ولی به جهت میهمان نوازی ، ما را با پرداخت 500 هزار ریال ، سوار قایق کرده و در تالاب میگردانند . ژرفای آب این تالاب ، یک تا 6 متر است و در جای جای آن ، میتوان گل زیبای نیلوفر آبی را تماشا کرد . قایق سواری در این تالاب ، بسیار خوشایند و دلنشین است .

در این سفر به ویلای بانو رضائی از بچه های علاقه مند به سفر و هم چنین برای مانایی شبانه به خانه ی خانواده ی مرادی میرویم که بسیار به ما میچسبد .

y (4)

با بچه های علاقه مند به سفر در ویلای بانو رضائی

y (6)

با خانواده ی دوست داشتنی مرادی

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.