جمعه 10 فروردین 1403
خانه / استان ها / تهران / خانه ی پروفسور حسابی

خانه ی پروفسور حسابی

خانه ی پروفسور حسابی

از بازار ، بیرون میآیم ؛ در حالی که به سمت میدان خمینی ، پیاده ، در حال حرکتم ، تابلوی سرای دکترحسابی ، توجّهم را به خود ، جلب می کند . این تابلو در آغاز کوچه ای در سمت چپ خیابان خیّام ، واقع شده است .

نام این کوچه ، گذر مستوفی است . سـپس کوچه ی امیرمغفوری و آن گاه ، بن بست قهرمانی . در پایان این بن بست ، خانه ی پدری دکترحسابی که در کنار آن ، بوستان کوچکی ، ساخته شده است ، قرار دارد . با پرداخت مبلغ 2000 تومان به عنوان رشوه ، از نگهبان می خواهم تا در را برایم ، باز کند . او نیز پذیرفته و مرا به درون محوّطه ی بوستان و سپس خانه ، فرامیخواند . این خانه ی کهن در دوره ی قاجاریّه با زیرساخت 1000 متر مربّع و گستره ی 1550 متر مربّع در یک طبقه ، ساخته شده است . هم اکنون ، شهرداری منطقه از این خانه ی قدیمی به عنوان یک مرکز فرهنگی ، بهره برداری می نماید . این جای تاریخی با شماره ی ثبت 2070 در تاریخ 29 / 4 / 1377 به ثبت میراث فرهنگی رسیده است .

شب را نزد دوست گرامی ام ، بیژن بیات ، در خوابگاه دانشگاه بهشتی می گذرانم .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.