جمعه 10 فروردین 1403
خانه / استان ها / تهران / خانه گنجینه ی دکتر حسابی

خانه گنجینه ی دکتر حسابی

خانه گنجینه ی دکتر حسابی

  برای بازدید از گنجینه ی پروفسورحسابی در روز یک شنبه 17 آبان 1388 ، چهارشنبه ی گذشته اش ، تماس گرفته و نام نویسی کرده بودم . با فشردن زنگ در ، وارد خانه می شوم و هم راه چند نفر دیگر ، به انتظار ساعــت مقرّر می مانم . با پرداخت 500 تومان بابت ورودی ، وارد خانه می شویم . خانه ی پردرخت و باصفای دکترحسابی که در تجریش و نزدیک باغ گنجینه ی هنر ایرانی در خیابانی به نام دکتر ، قرار دارد در سه طبقه ی زیبا که هر سه ، مشرِف بر حیاط هستند ، ساخته شده است . ما به آخرین طبقه می رویم . پس از حدود نیم ساعت ، بانوی راهنما می آید و به ارائه ی روشنگری ها می پردازد . در این خانه ، همه ی وسایل دکتر از گونه های نشان ها ، کفش های قدیمی ، لباس ها ، ابزار نگارش ، جوائز ، نگاره های گوناگون و هزاران وسیله ی دیگر به نمایش درآمده اند .

خانه گنجینه ی دکتر حسابی

   به گفته ی بانوی راهنما ، از آن جا که دکتر در هنگامه ای که در بند زندگی بوده ، این خانه را در برابر وامی که از یکی از بانک ها ، دریافت کرده ، به گروی آن بانک می گذارد و به عللی ، آن مبلغ تا کنون ، پرداخت نشده و در نتیجه ، چندین برابر شده است ، بانک ، قصد توقیف و مزایده ی این خانه دارد که بناست با کمک مسؤولان از این کار ، جلوگیری شود .

خانه گنجینه ی دکتر حسابی

  تلفن خانه ی دکتر برای گرفتن وقت بازدید : 22202006

خانه گنجینه ی دکتر حسابی

خانه گنجینه ی دکتر حسابی

خانه گنجینه ی دکتر حسابی

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.