چهارشنبه 2 آبان 1403
خانه / آرامگاه ها / جایگاه رخداد تاسوکی

جایگاه رخداد تاسوکی

جایگاه رخداد تاسوکی

از اون جایی که برنامه به این گونه هست که باید در راه برگشت از سیستان و بلوچستان ، دوباره به سمت زاهدان بیام ، پس فعلن از آقای حبیبی ، خدانگهداری کرده و میرم به سمت زابل تا در اون جا با بانو دادی پور که از آغاز این سفر ، حسسسسسابی برای سفر من و همه ی هماهنگی هام ، زحمتای فراوونی کشیدن ، دیدن بکنم و دو روز با ایشون برای چندین دیدنی در اطراف زابل ، هم راه باشم ؛

اما پیش از رسیدن به زابل در میونه های راه ، به تاسوکی میرسم . تاسوکی ، نام روستایی هست که در نزدیکی اون به تاریخ ۲۵ اسپند ۱۳۸۴ ، تنی چند از هم میهنان مون ، توسط گروه جندالاه به رهبری عبدالمالک ریگی به رگبار بسته میشن .

گویا تروریست ها با پوشیدن لباس نیروی انتظامی ، راه رو بر خودروهای گذری میبندند و پس از پیاده کردن سرنشینان ، اون ها رو به رگبار میبندن و یا گروگان میگیرن .

ای کاش ریشه های چنین رخدادهای تلخی در کشور ، بررسی میشد و مسوولین ، دنبال راه کار میبودن .

امروزه در این جا ، ضمن به خاک سپردن همه ی اون کشته شدگان در اون رخداد تلخ ، نمادی رو به عنوان یادبود اون رخداد ساختن . در میون شون از سپاهی تا دانش آموز و دانشجو ، دیده میشه .

تاسوکی

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

خوزستان سبز

خوزستان سبز

خوزستان سبز نمیدونم بار چندمه که دارم میرم استان خوزستان ؛ همون خوزستان سبز که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.