جمعه 10 فروردین 1403
خانه / باغ ها / تهران گردی

تهران گردی

روز آدینه ی پاییزی ، در تهرانی که روز پیش را با باران گذرانده است ، ساعات خوشی را برای مان ، رقم میزند . در این سفر تهران گردی از دو جای دیدنی تهران زیبا ، بازدید میکنیم .

1 )) پارک ژوراسیک

تهران گردی

بوستان دایناسورها ، نخستین بوستان موضوعی تهران است که در اسپند 1392 ، گشایش یافته است . در این بوستان ، میتوان از تندیس های متحرّک و صدادار گونه های جانوران و دایناسورها ، دیدن کرد .

تهران گردی

از سردر غار مانند بوستان که وارد میشویم در آغاز راه با یک دایناسور پرنده که بر سقف غار ، در حال پرواز است ، دیدار داریم ؛ پس از خریدن بلیط به بهای 60 هزار ریال و بلیط سینمای 5بعدی به بهای 30 هزار ریال ، وارد بوستان شده و با سرزمین یخبندان سپید ، رو به رو میشویم . گوزن شمالی ، گرگ و خرس قطبی به همراه یک ماموت بزرگ ، در این جا به استقبال ما میآیند . طوطی های خوش رنگ ماکائو ، شترمرغ و مار بزرگ پایتون مشبّک که همگی متحرّک و باصدا هستند در سویی دیگر ، قرار گرفته اند . اندازه های این جانوران زیبا هم در اندازه های راستین آن ها ، طرّاحی شده است . به جلوتر که میرویم با یک جفت پاندای زیبا که فرزندشان را در آغوش دارند ، دیدار میکنیم . آغوش این پانداها ، آن اندازه گرم است که دو گربه ی شیطان هم در زیر سایه ی شان ، آرام گرفته اند . گورخری دشتی با کرّه اش ، بوفالو ، زرّافه ی بلند و تنومند ، ببر خشمگین و یک جفت شیر نر و ماده هم رو به روی پانداها هستند . در کنار پانداها ، تمساح ، ایگوآنای و یک جفت کاپوچین پیشانی سپید هم که بر بالای درخت ، مشغول شیطنتند ، دیده میشوند . اسب آبی غول پیکر با بچه اش ، یک گوریل کوچک ، پیل مادر و فرزندش که با خرطوم های خود ، آبپاشی میکنند ، کرگدن و بچه اش ، یک گوریل بزرگ با چهره ای ترسناک و صدایی بلند و یک خرس تنومند نیز در گوشه ای دیگر از بوستان ، مشغول خودنمایی هستند .

تهران گردی

بخش بزرگی از بوستان به دایناسورها ، ویژه شده است . دایناسورهای بوستان ، عبارتند از : آرینوسراتوپس براکیوس ؛ استگوسوروس استنوپس ؛ الوسورس فراگیلیس ؛ آمارگاسورس کاثوآی ؛ براکیوسورس آلتیتوراکس ؛ بیستاهیه ورسور سینایی ؛ پیناکوسوسرس گرنگری ؛ تاربوسورس باتار ؛ ترای سراتوپس اوریدوس ؛ تنونتوسورس تیلیتی ؛ تیرانوسورس رکس ؛ داس پلیتوسوروس توسوروس ؛ دایلوفوسورس وتریلی ؛ کارنوتورس ساستری ؛ نانوتیرانوس لنسنسیس ؛ نانوک سورس هگلاندی ؛ یوروپاسورس اولگری و جز این ها

تهران گردی

حتّی در این بوستان ، میتوانیم از نوزاد دایناسور که به تازگی از تخم درآمده هم با همان صدای بچه گانه اش ، دیدن بکنیم .

تهران گردی

این دایناسورها از دو گونه ی گیاهخوار و گوشتخوار هستند که در اندازه های راستین خودشان ، درست شده و دارای حرکت و صدا میباشند .

تهران گردی

در سینما 5 بعدی هم به تماشای یک فیلم ترسناک در دل جنگل مینشینیم ؛ جذّابیّت کمی برایم دارد .

تهران گردی

در بخشی از بوستان ، استودیوی بوستان ، قرار دارد که میتوانیم در آن جا با عروسک های دایناسوری ، نگاره ی یادگاری هم برداریم .

مجموعه ی بوستان ، دارای قهوه سرا ، عروسک فروشی و فروشگاه موادّ خوراکی هم هست .

این بوستان جالب در سعادت آباد ، میدان بهرود ، بولوار شقایق ، واقع است و دارای پارکینگ ویژه با 30 هزار ریال ورودیّه میباشد .

2 ) باغ کتاب

تهران گردی

من و جودی ابوت

کتاب ، بهترین یار و دوست هر انسانی است که در لحظات تنهایی و سفر میتواند هم دم مناسبی برای تان باشد . همیشه و هماره کتاب را دوست داشته ام و از خواندنش ، آرامش گرفته ام . باغ کتاب تهران ، یکی از بهترین و زیباترین جاها برای دوستداران کتاب و اهل کتاب است . این باغ زیبا در نزدیکی باغ دفاع مقدّس و پل طبیعت ، قرار دارد که میتوانند مجموعه ای گردشگری را برای یک روز ، فراهم بنمایند .

تهران گردی

زورو ، میرحسین و کاپیتان گارسیا

باغ کتاب هم دارای پارکینگ ویژه و رایگان است . باغیست در یک سالن بسیار بزرگ که خود به چندین بخش ، تقسیم میشود .

تهران گردی

من با کلاه قرمزی و فامیل دور

وارد سالن که میشویم ، بوی کتاب ، همه جا را فراگرفته است . تا چشم ، کار میکند ، کتاب است و کتاب . بر خلاف نمایشگاه سالانه ی بین المللی کتاب تهران ، این جا ، کم ازدحام است و با آرامش ، میتوان به دیدن کتاب ها نشست . به آن ها ، نزدیک شد و با ایشان از نزدیک ، سخن گفت .

تهران گردی

کتاب ها در موضوعات گوناگون ، بخش بندی شده اند . موضوعاتی گسترده و گیرا .

تهران گردی

یکی از کارهای خوب در این باغ ، کارهای کناری است از جمله این که تندیس های نامدار و جز آن ها را در این باغ به نمایش درآورده اند همانند رابین هود ، شرلوک هلمز ، شخصیّت های داستان شهر وحش ، بابا لنگ دراز ، جک و لوبیای سحرآمیز ، جودی ابوت ، شخصیّت کتاب دا ، زورو و کاپیتان گارسیا ، علی بابا و سندباد ، کشته شدگان انرژی هسته ای ، کلاه قرمزی و فامیل دور ، کوزت و ژان والژان ، گربه نره و روباه مکّار و پینوکیو ،

تهران گردی

برای خوردن ناهار و عصرانه به یک کافه ی باحال میرویم ؛ کافه ای که در خودروی فولکس واگن ، ساخته و برپا شده است .

تهران گردی

در طبقه ی بالایی باغ کتاب ، باغ دانشی نوجوانان است که در آن جا ، میتوان از ملخ هواپیما و فرآوری نیروی پیشران ؛ دستگاه توپ و دمنده ؛ خطاهای دید ؛ آسمان نما ؛ آونگ موجی ؛ رسانایی سنج ؛ گهواره ی نیوتن ؛ لوله ی پژواکی ؛ آینه های کاو و کوژ و اهرم ، دیدن و بهره گیری نمود .

تهران گردی

و این کوچولوهای دوست داشتنی

در طول باغ کتاب ، جاهایی با عنوان لمکده ، طرّاحی شده تا بتوانیم در محیط پر از کتاب باغ بنشینیم و انرژی بگیریم .

تهران گردی

هر بخش باغ ، مجهّز به دستگاه کارتخوان و نگهبان برای کنترل فاکتورهای خرید شماست .

تهران گردی

تهران گردی

تهران گردی

 

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا

روستای خشکنات بالا از مجموعه روستاهای دورافتاده و کم تر شناخته شده ی استان قزوین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.