پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانه / آرامگاه ها / بازدید از مقبره ی میرحسینا

بازدید از مقبره ی میرحسینا

به نام خدایی که همگان را آزاد آفرید .

بازدید از مقبره ی میرحسینا

گردشگران : 6 نفر ( علی رضا هاشمی ، حسن ترابی ، پیمان سلطانی ، یوسف رحیمی ، محمّد کوچک تبار، پروین کپورچیان و حامد فیّاض پور )

تاریخ : 24 دی 1390

مقبره ی آیت الله سیّدحسین قزوینی ملقّب به میرحسینا در خیابان سلامگاه واقع شده است . میرحسینا از اجداد بزرگ خاندان حاج سیّد جوادی های قزوین بوده که در زمان زندیّه در این شهر ، دارای مقام و مرتبتی عالی و مورد مراجعه ی مردم بوده است . با فوت وی و دفن او در نزدیکی امام زاده حسین ، اطراف آرامگاه او به صورت قبرستان خانوادگی خاندان مذکور درمیاید و امروزه با وجود 11 حجره ی کوچک و بزرگ که هر یک به یکی از زیرمجموعه های این خاندان ، متعلّق است ، شهره گشته است . پس از ورود به حیاط محوّطه از در ورودی داخل کوچه که دری است کوچک و بر بالای آن هم ، عبارت « آرامگاه ابدی خاندان حاج سیّدجوادی 1167 » ، حک شده در سمت چپ با عمارتی کوچک و زیبا که فاقد تزیینات بیرونی خاصّی است ، رو به رو می شویم . در داخل این عمارت ، علاوه بر آرامگاه میرحسینا که در شمالی ترین نقطه ی داخلی عمارت ، واقع شده ، آرامگاه های متعدّد دیگری من جمله آرامگاه های حاج سیّدعبدالجواد ( سرزنجیره ی خاندان حاج سیّدجوادی ) ، حاج سیّدعلی اکبر حاج سیّدجوادی ، ابوتراب حاج سیّدجوادی و … ، واقع شده اند . آرامگاه میرحسینا با حفاظی چوبی و کوتاه از دیگرآرامگاه ها ، متمایز گشته است .

  خارج از عمارت ، حجره های آرامگاهی بتول حاج سیّدجوادی ، حاج سیّددبیر حاج سیّدجوادی ، حاج سیّدعبدالکریم حاج سیّدجوادی ، دکترسیاسی ، خورشید معصومی حاج سیّدجوادی ، طه حاج سیّدجوادی ، سیّدیحیی حاج سیّدجوادی ، میرمعزّی ، معصومه دورودی ، سیّداحمد ( عماد ) حاج سیّدجوادی و سیّدعلی حاج سیّدجوادی ، واقع شده اند .

بازدید از مقبره ی میرحسینابازدید از مقبره ی میرحسینابازدید از مقبره ی میرحسینابازدید از مقبره ی میرحسینا

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

به سوی مازندران

به سوی مازندران

به سوی مازندران هم راه با دوست و هم سفر عزیزم ، مرصاد به سوی …

5 دیدگاه

  1. سلام به بچه های گل ایرانگشت
    من دارم میرم مکه حلالم کنید

  2. سید مهدی حاج سیدجوادی

    سلام . خدا قوت ، ولی متأسفانه نتونستید به هیچ عنوان حق مطلب رو از این بازدید ادا کنید ایکاش حداقل با هماهنگی با یکی از افراد این خانواده به آرامگاه علامه میرحسینا تشریف می بردید و اطلاعات مختصر و صحیح تری از این مکان در سایت زیباتون قرار می دادید .
    با تشکر
    سید مهدی حاج سیدجوادی

    • علی رضا هاشمی

      سلام . متأسّفانه با مراجعه به دو نفر از افراد خاندان حاج سیّدجوادی ، به علّت مشغله ی کاری نتونستن برای ارائه ی توضیحات در روز بازدید ، ما رو هم راهی کنن . در هر صورت اگر مطلبی از قلم افتاده شما زحمت بکشید و نواقص رو گوشزد بفرمایید . ممنون میشم .

  3. سید مهدی حاج سیدجوادی

    این آدرس صحیح ایمیل منه که این پست رو براتون ارسال می کنم نه قبلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.