دوشنبه 26 شهریور 1403
خانه / آب گرم ها / استان مازندران

استان مازندران

استان مازندران

1 )) دشت دریاسر

مازندران

اگرچه بیش تر گردشگران ، ترجیح میدهند که در فصل بهار و به ویژه ماه اردیبهشت به دشت دریاسر استان مازندران بروند تا از نهایت زیبایی آن ، بهره ببرند ولی قرعه ی ما برای سفر به این منطقه به پاییز افتاد .

خودرو را در روستای عسل محله گذاشته و پس از برداشتن وسایل و ابزار لازم و هم چنین خوراکی و نوشاک به سمت دشت میرویم ؛ شیب آغازین راه ، بسیار تند و نفسگیر است ولی هماورد ما نیست . آن را میپیماییم .

مازندران

ادامه ی راه ، سرسبز و پردرخت است و حدود یک ساعت و بیست دقیقه طول میکشد . هنگامی که به دشت میرسیم با برآمدن شگفت انگیز خورشید در میانه ی دو ستیغ ، رو به رو میشویم که صحنه ای است به راستی دیدنی .

مازندران

2 )) کلبه ی سوئیسی

مازندران

این کلبه های سوئیسی که در جنگل های نوشهر زیبا ، منطقه ی زانوس ، واقع شده اند و بسیار زیباتر از کلبه های سوئیسی سری پیش هستند ، میزبان ما میشوند .

مازندران

این کلبه ها ، بزرگ ، زیبا و پرنور هستند . مشرف بر حیاط کوچکی هستند که با مبلمانی جذاب و یک منقل ، آراسته گشته است و جان میدهد برای شب گذرانی آرام و دلچسب

مازندران

صبح که درِ کلبه را باز میکنیم با صحنه ای دلربا و فریبا ، رو به رو میشویم ؛ با هوائی تمیز و برفی .

این کلبه ها ، مجهز به همه ی موارد لازم برای زندگی کوتاه جنگلی هستند و بهای اجاره ی آن ها ، شبی چهار میلیون تومان است .

مازندران

3 )) آب گرم دلیر

راه چالوس را همه میشناسند ؛ راهی زیبا ، کوهستانی و پرپیچ و خم؛ اما شاید افراد کمی از دیدنی های تاریخی و طبیعی اطراف راه چالوس ، آگاهی داشته باشند .

یکی از این دیدنی های شگرف ، آب گرم دلیر است که به آسانی با گوگل مپ ، میتوان بدان دست یافت . پیاده روی آن ، سبک و حدود نیم ساعت است . خودرو را باید در روستای دلیر بگذاریم .

دلیر ، آب گرمی است شگفت انگیز و طبیعی که در میانه ی یک کوهستان ، واقع شده و بسیار جالب است . حوضچه ی کوچکی دارد و آبی بسیار گرم .

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

خیابان فردوسی

خیابان فردوسی

خیابان فردوسی خیابان فردوسی ، خیابانی مهم و مرکزی در شهر قزوین است که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.