پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانه / آبشارها / آبشار گلّه خانه

آبشار گلّه خانه

تصمیم میگیریم امشب ( شب 14 خرداد ) رو در کنار یک آبشار که در نگاره ها دیده ایم که بسیار زیباست در نزدیکی شهر ابهر واقع در استان زنجان بگذرونیم . بار و بندیل سفر رو میبندیم و به سوی شهر ابهر که در 100 کیلومتری قزوین هست ، راه میافتیم . همون ورودی شهر ابهر ، یه راه شاخه ای در سمت راست مون دیده میشه که میره به دل دشتی سرسبز و زیبا که کسی که تنها در آزادراه قزوین ـ زنجان در حال حرکت باشه ، هرگز گمان نمیکنه که منطقه ی زیبایی هم چون این جا در نزدیکی آزادراه باشه . این راه ، اون اندازه سرسبز و زیباست که برای نگاره گرفتن وامیستیم .

آبشار گلّه خانه

بچه ها و من در راه های سبز زنجان

راه رو پی میگیریم تا به روستای مرشون میرسیم . در اون جا ، خوراکی ، نون و سایر نیازمندی هامون رو فراهم میکنیم و به سوی راه روستای گلّه خانه میریم . به گلّه خانه که میرسیم ، خودروها رو در جای مناسبی ، پارک کرده و پیاده از کنار راه رود به سوی آبشار به راه میافتیم . حدود نیم ساعت به درازا میکشه تا به آبشار برسیم . بخش عمده ی راه دسترسی به آبشار با میله ، ایمن سازی و نشانه گذاری شده . آبشار گلّه خانه ، آبشار بلند و زیباییه که حدود 30 متر بلندی داره و ما بر بالاترین نقطه اش ، قرار میگیریم . پایین رفتن از آبشار برای دسترسی به حوضچه ی پایین دست اون از این راه ، نشدنی و بلکه هشدارآمیزه و برای دسترسی به پایین آبشار ، باید راه دراز دیگه ای رو پیمود .

آبشار گلّه خانه

آبشار گلّه خانه

آبشار گلّه خانه

من بر فراز میله های حفاظتی آبشار

شب رو هم در چادرهامون و در کنار رود میخوابیم .

آبشار گلّه خانه

ما و دو تن از اهالی روستای گلّه خانه

درباره ی اشکان هاشمی

اشکان هاشمی هستم ملقّب به مرد همیشه در سفر ؛ زاده ی 6 اردیبهشت 1362 ؛ دل داده ی ایران و تاریخ و طبیعت بی مانندش . سفر رو به صورت رسمی و ثبت شده از 14 اردیبهشت 1385 با سفری دلچسب به استان آذرآبادگان باختری ، آغاز کردم

مطلب پیشنهادی

استان سمنان

استان سمنان

استان سمنان با همراهی هم سفر عزیزم ، مرصاد میریم به سوی استان سمنان تا …

یک دیدگاه

  1. آقا آقـــــــــــــــــــــــــــــــــــــا علیرضا رو به دوربین لطفـــــــــــــــــا 🙂
    جای ما خالی از دیدن عکس ها لذت بردم 😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.